На сьогоднішній день статистика паління серед жінок залишається досить сумною. Близько 200 мільйонів з одного мільярда курців в світі – це жінки.
Серед споживачів тютюну значно менше жінок, ніж чоловіків. У всьому світі палить приблизно 40% чоловіків в порівнянні з майже 9% жінок. Проте масштаби епідемії вживання тютюну серед жінок в деяких країнах зростають.
В даний час в деяких країнах палить однакова кількість дівчаток і хлопчиків.
Проведене ВООЗ обстеження тенденцій куріння серед молоді показало, що в половині з 151 країни, в яких проводилися обстеження, палила однакова кількість дівчаток і хлопчиків. Ці дані дозволяють припустити, що багато хто з цих молодих людей продовжуватиме палити в зрілі роки. Причини, через які молодь починає палити, мають різний характер. Значно більше дівчаток, ніж хлопчиків, палять, тому що помилково вважають, що паління є хорошим способом схуднення. Паління серед дівчаток асоціюється з низькою самооцінкою, а наявні фактичні дані з деяких розвинених країн показують, що дівчатка мають нижчу самооцінку, ніж хлопчики.
Кожного року в результаті вживання тютюну вмирає близько 1,5 мільйона жінок.
З більш як 5 мільйонів людей, які щорічно вмирають у результаті вживання тютюну, приблизно 1,5 мільйона жінок. Більшість (75%) з цих жінок живе в країнах з низьким і середнім рівнем доходу. Якщо не застосувати термінових заходів, то до 2030 року число людей, які щорічно вмирають в результаті вживання тютюну, досягне 8 мільйонів осіб, 2,5 мільйона з яких складуть жінки.
Жінки представляють одну з найбільших мішеней тютюнової промисловості.
Тютюнова промисловість щедро фінансує кампанії маркетингу, направлені на жінок за допомогою реклами, яка на основі гендерних стереотипів помилково пов`язує вживання тютюну з уявленнями про красу, тендітність, престижність і свободу. Промисловість активно заманює жінок, оскільки в даний час тютюн вживають відносно небагато з них. До того ж росте число жінок, які можуть дозволити собі купувати тютюнові вироби.
“Легкі” сигарети поширеніші серед жінок.
Маркетингові стратегії заманюють споживачів за допомогою таких брехливих категорій, як “легкі” і “з низьким змістом смол”. “Легкі” сигарети палить більше жінок, ніж чоловіків (63% проти 46%), часто помилково вірячи у те, що “легкі” означають “безпечніші”. Насправді, “легкі” курці часто втягуються в компенсаторне паління, затягуючись глибше і частіше для поглинання бажаної кількості нікотину.
Тютюнові вироби по-різному наносять шкоди чоловікам і жінкам.
Жінки, що палять, з більшою ймовірністю, ніж некурящі жінки, страждають від безпліддя і затримок в настанні вагітності. Паління під час вагітності підвищує ризик передчасних пологів, мертвонароджень і смерті новонароджених і може приводити до зменшення кількості грудного молока. Паління підвищує ризик розвитку у жінок раку шийки матки.
64% випадків смерті в результаті дії вторинного тютюнового диму відбувається серед жінок.
У всьому світі щорічно відбувається 430 000 випадків смерті в результаті дії вторинного тютюнового диму. 64% цих випадків відбувається серед жінок. У деяких країнах загроза дії на жінок вторинного тютюнового диму перевищує загрозу того, що вони почнуть вживати тютюн.
Люди, що палять, не повинні піддавати дії вторинного тютюнового диму людей, з якими вони живуть і працюють.
Жінки, молодь і діти часто бувають не в силах відстоювати простір, вільний від тютюнового диму, зокрема в їх будинках, на роботі та в інших суспільних місцях. Кожна людина, незалежно від віку і статі, повинна бути захищена від вторинного тютюнового диму.
Важливою частиною будь-якої стратегії боротьби проти тютюну є боротьба проти вживання тютюну серед жінок. Програми по запобіганню і припиненню вживання тютюну повинні бути інтегровані в служби по охороні здоров`я матерів і дітей і служби по репродуктивному здоров`ю. Необхідно враховувати, що в порівнянні з чоловіками серед жінок більш поширена неписьменність. Тому в попередженнях про шкідливі наслідки тютюну необхідно використовувати чіткі зображення, дивлячись на які люди, що не уміють читати, зрозуміють небезпеки вживання тютюну для здоров`я.