Молодь, що відвідує магазини, в яких розташована реклама сигарет, принаймні двічі на тиждень, має значно більше шансів почати палити. Цього висновку дійшли лікарі Американської академії педіатрії на основі дослідження «Довготривале вивчення впливу реклами сигарет в магазинах на рішення розпочати курити», результати якого наводить Medical News Today.
Дослідники вивчали спосіб життя 1681 підлітка у віці від 11 до 14 років, які ніколи не палили. Автори дослідження фіксували, як часто підлітки відвідували невеликі продуктові та лікеро-горілчані магазини, які найчастіше розташовувалися біля шкіл. Потім ці магазини були проаналізовані на наявність реклами тютюнових виробів та дисплеїв для сигаретних пачок…
Загалом, 18% підлітків, які брали участь у дослідженні, почали палити. Але серед підлітків, які відвідували магазини з рекламою сигарет мінімум двічі на тиждень, палити почали 29%. А серед тих, хто відвідував магазини менше двох разів на місяць – лише 9% підлітків.
Автори дослідження відзначають, що заборона реклами сигарет в місцях продажу тютюнових виробів призведе до зниження рівня паління серед підлітків.
Нагадуємо, що у Верховній Раді чекає на розгляд у сесійній залі законопроект №5164 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо заборони реклами, спонсорства та стимулювання продажу тютюнових виробів)». Цей закон передбачає повну заборону реклами, стимулювання продажу та спонсорства тютюнових виробів.
Законопроектом пропонується заборонити рекламу тютюнових виробів в мережі Інтернет (основними користувачами якої є молодь), заборону будь-яких промоакцій, проведення безоплатної роздачі, в тому числі для маркетингових досліджень та дегустації, а також обміну тютюнових виробів на інші товари, роботи і послуги.