Дослідження та цікаві факти > Новини

Результати дослідження “Ставлення молоді до здорового способу життя”

Результати дослідження “Ставлення молоді до здорового способу життя”. відео, дірсм, дослідження, здоров'я, здорове харчування, здоровий спосіб життя, зсж, молодь, презентація

У січні – травня 2013 року науковцями Відділу здорового способу життя було проведене дослідження «Ставлення молоді до здорового способу життя», яке мало на меті визначити мотивації та ставлення студентської молоді до здорового способу життя. Була розроблена он-лайн акета, що містила запитання про ставлення молоді до вживання алкогольних напоїв, тютюнопаління, здорового харчування; включала запитання про мотивацію молодих людей відмовитися від нездорових звичок та запитання про рівень їх обізнаності щодо державної політики формування здорового способу життя.

Основою вибірки дослідження стали студенти трьох вищих навчальних закладів м. Києва: Національний університет «Києво-Могилянська Академія», Національний педагогічний університет ім. Драгоманова та Київський національний університет культури та мистецтв. Також анкета була розміщена на сайті «Молодь за здоров’я», відповідно відвідувачі сайту також долучались до дослідження.

В опитуванні взяв участь 148 респондентів. Серед них 17%  чоловіків та 83% жінок, з яких студентів було 84%, 12% працюючих та 4% тих, що мають іншу провідну діяльність.

Дослідження виявило, що найбільш авторитетною думкою з приводу сповідування здорового способу життя є власна позиція молодої людини. На запитання «Чия думка є для Вас авторитетною щодо сповідування здорового способу життя?» 59 % респондентів відповіли, що являються самі для себе авторитетом. 27% прислухаються до думки батьків, 9% до коханої людини, 3% звертають увагу на думку друзів. Жоден з респондентів не вважає авторитетною думку викладачів.

Дослідження показало, що найбільш популярними ситуаціями, які спонукають молодь вживати алкоголь є зустріч з друзями (34% опитаних відповіли так) та вихідні та святкові дні (35% відповідно). Також е може бути нудьга (3%), проблеми у житті (4%). 21% опитаних стверджують, що ніщо не може змусити їх вживати алкоголь.

Причинами, що можуть спонукати молодь перестати вживати алкоголь є такі. У першу чергу це турбота про своє здоров’я. Більшість (38%) визначає саме цю причину як провідну. Погане самопочуття після вживання алкоголю (23%) та небезпека отруїтися неякісним алкоголем (10%) опитувані також визначили важливими причинами відмовитися від вживання алкоголю. Серед інших причин – думка оточення (3%), соціальна реклама/ЗМІ (1%) та інші фактори (6%).

10% стверджують, що не вживають алкоголь.

Дослідження показало, що в основному до куріння молодь спонукають проблеми у житті (13%) та зустріч з друзями (8%). Іншими причинами є нудьга(6%), вихідні та святкові дні (3%).  63% опитаних стверджують, що ніщо не може спонукати їх курити.

Дослідження свідчить, що мотивацією кинути курити для молоді може стати, в першу чергу, турбота про своє здоров’я (14%), по-друге, несхвалення коханої людини (11%). Інші фактори є менш важливими. Серед них, думка оточення (3%), небезпека захворіти на рак (5%), соціальна реклама/ЗМІ (1%). Інші фактори складають 5%.

60% стверджують, що не курять.

Ситуації, що спонукають молодь вживати нездорову їжу в основному пов’язані із зустрічами друзів (29%) та вихідними та святковими днями (25%). Також спонукати може нудьга (7%) та проблеми в житті (5%). На інші фактори припадає 20% опитаних.

15% стверджують, що не вживають нездорову їжу.

Основними факторами, що можуть змусити молодь відмовитись від нездорової їжі – це турбота про своє здоров’я (44%) та турбота про свою фігуру (34%). Впливати також може думка оточення (3%), рекламний ролик (2%) або інші фактори (7%).

10% стверджують, що не вживали і не вживають нездорову їжу.

Дослідження показало, що більшість опитаних не вважають себе залежними від комп’ютера. Серед таких 45% опитаних.  29% визнають свою залежність від ПК.  23% складно відповісти на це запитання.

Відірватись від комп’ютера молодь може змусити, у першу чергу, цікаве дозвілля (34%) з друзями, кохання (27%) та робота (23%). Також це можуть бути проблеми зі здоров’ям (7%) або інші фактори (8%)

6% стверджують, що нічого не може відірвати їх комп’ютера.

Загалом дослідження показало, що основною мотивацією сповідувати здоровий спосіб життя є власне переконання. Так вважають 62 % опитаних. Також важливими мотиваційними факторами є поради близьких та рідних (19%), мотиваційні відео/книги (9%). Соціальна реклама мотивує лише 3% опитаних. 1% вважають, що нічого не може змусити їх сповідувати ЗСЖ.

Предмет фізичної культури у ВНЗ вважають необхідним 65% опитаних, 13% вважають, що варто відмовитись від цього предмету. 19% відзначають, що їм складно відповісти на це питання.

При цьому самостійно фізкультурою та спортом займаються 73% опитаних. 28% не практикують фізкультуру та спорт.

Результати дослідження свідчать, що про державну політику формування ЗСЖ певні знання мають більшість опитаних. Зокрема, на запитання «Чи знаєте Ви щось про державну політику формування ЗСЖ в Україні?» більшість (50%) відповіли, що мають деякі знання. Базові знання мають 14% опитаних, повноцінними свої знання вважає 8%. Досить великий відсоток (29%) опитаних нічого не чули з цього приводу.

Дослідження свідчить, що студентська молодь вважає запровадження пільг на користування спортивними закладами/клубами для молоді (32%) та створення доступної інфраструктури для ведення здорового способу життя (30%)  найбільш ефективними заходами, які можуть позитивно вплинути на здоров’я молоді. 13% на запитання «Які дії/заходи здатні позитивно вплинути на здоров’я молоді?» відповіли, що має змінитися державна політика у цій сфері. 6% стверджують, що обов’язкове викладання дисципліни «Формування здорового способу життя» у ВНЗ може мати позитивний вплив на дотримання здорового способу життя молодими людьми. І лише 1% опитаних вважає, що не потрібного нічого змінювати.

Переглянути презентацію, що представляє результати дослідження можна за цим посиланням http://www.authorstream.com/Presentation/darynastepanchen-1899104/

Пов’язані посилання

, , , , , , , ,